niedziela, 6 kwietnia 2014

Świat jest muzyką Daniela...





                    Zmienność i różnorodność polskiej pogody często nastraja mnie do poszukiwań nowych smaków, kolorów, dźwięków… a nawet całych wyrafinowanych kompozycji, które w chwilach niepogody działają, jak balsam na moją duszę….

Z całą pewnością do dzieł wybranych i z całego serca przeze mnie ukochanych należy muzyka Fryderyka Chopina – zarówno w klasycznym oryginale, jak i w nowoczesnych, niezwykłych interpretacjach mojego serdecznego przyjaciela Daniela von Lison’a – jednego z najwszechstronniejszych wirtuozów świata.

                             Daniel jako jeden z nielicznych kompozytorów pokazuje światu, że dzieła Chopina grane na nowoczesnym instrumencie elektronicznym, w aranżacji szerokiego wachlarza dźwięków z podkładem klasycznych rytmów muzyki tanecznej mogą być równie doskonałe, a nawet doskonalsze od oryginału.

Von Lison – jak sam mówi o swojej twórczości- motywuje słuchaczy do przeżywania radości życia, wprowadzając ich w świat indywidualnej wyobraźni. Powiem więcej - osiągnął w tym mistrzostwo, co mogę potwierdzić, bo często puszczam sobie jego muzykę. Bez płyty Daniela nie wsiadam do samochodu i nie wyobrażam sobie kolacji przy świecach, ani nawet przy drinku J Jego indywidualny styl i sposób wykonywania utworów czynią mnie kobietą szczęśliwą i spełnioną bez względu na okoliczności.

        Choć od ostatniego koncertu mojego przyjaciela w Polsce minęło już kilka miesięcy, słuchając DANIELA i SILVIO D’ANZA nagrań z własnej domowej kolekcji, która mi podarował wciąż próbuję wyobrazić sobie, jak piękną ucztą dla ucha i ducha musiał być ich koncert na żywo… Do dziś niezmiernie żałuję, że z powodu licznych obowiązków zawodowych, które niespodziewanie spadły na mnie w tamtym czasie, nie udało nam się spotkać osobiście.

               Liczę jednak na to, że w tym roku nie ominie mnie jedno z najważniejszych wydarzeń w rodzimym i światowym środowisku muzycznym – seria koncertów Daniela von Lison w Polsce.

DO ZOBACZENIA DANIELU!



Na zdjęciu Daniel von Lison & Silvio d`Anza na koncercie w Łodzi w 2013 r.

Brak komentarzy: